Ish...gerrrrammm sungguh aku ngan service bank kat Msia nih.. Selama ni aku memang dok transfer duit from Bank A ke Bank B (bukan nama sebenar). Dah setahun lebih SI tu berjalan tanpa sebarang masalah. January ari tu, masa aku balik Msia aku buat perubahan sikit. Ubah amount saja. Aku dah isi all the borang, infact aku buat depan officer incharge . Aku cakap ngan dia bulan Feb aku dah nak balik ke Oz ni harap harap SI aku berjalan as usual lah pada bulan March. Dia cakap tak dak hal. Bulan Mac akan start transfer duit aku ikut amount baru. Tapi dalam hati aku ni..ntah apasal cam tak sedap je. So aku pun bagi no tipon (oz) and email add aku lagi .Siap cakap kat officer tu harap dapat lah bagi feedback about benda ni kat aku.
Bulan March pun menjelma. SI aku langsung tak dibuat. Pelik bebenor . Aku suruh ubah amount bukannya stop SI. Aku pun tipon le Msia. Dapat cakap ngan officer incharge. Dia cakap kat aku " ye..ye..saya ingat..akan buat.".Aku pun pesan lagi, harap dapat tipon or email saya about this matter. Maklumlah nak call dari OZ ni bukannya murah. Dia pun cakap " ye..ye...nanti saya email and buat SI tu..".
Bulan March berlalu ..ni dah masuk April (Fool) le plak. Tipon tidak, email kat aku pun tidak, SI tu tak dibuat jugak. Ini yang buat aku hanginnnn satu badan ni. Kejap tadi aku tipon lagi . Tunggu dekat 1/2 jam nak cakap ngan pegawai incharge. Tak leh kononnya dia tengan online ngan org lain. Lagi sekali aku cerita masalah problem aku kat officer yang angkat tipon tu . And as expected aku kena bagi lagi no akaun aku + no tipon + email address. Aku memang herrrrann bin ajjaib. Adakah tugas customer untuk "mengsupervise/mengingatkan" kerja seorang officer bank. Apa punya konsep ni??. Adakah sebab aku ni bukan "priority customer" aku dilayan sebegini. Atau aku dah dimasukkan dalam category "PARIArity customer" ???Aku memmmanng lah amat gerrrammm and marah coz duit yang aku transfer tu untuk bayaran loan aku. Tak pasal pasal nanti aku dicharge interest plak oleh Bank B (bukan nama sebenar).
Menambahkan lagi keserabutan ku pada hari ini.. Masa aku tengah kemas umah and sibuk sidai kain. Si J-Lo rupanya dalam diam dok buat project. Dia dok GUNTING rambut sendiri. Alahai....nasib baik la papa dia perasan..and nasib baik la baru sikit rambut yang digunting.. and nasib baik gak rambut dia yang bergulung cam wayar tipon tu dapat at least hide kecacatan yang dah berlaku di bahagian rambut....gerrraaammmm.....
Sat lagi aku nak p jalan jalan... walaupun ari ni ari Khamis and aku wajib belajar ...walaupun data aku lum habih key-in...walaupun paper aku masih lum siap...walaupun aku tak dak duit untuk shopping...aku tak kisah...aku nak kluar jalan jalan gak...cuci cuci mata...gosok gosok pinggan mangkuk/periuk belanga yang aku minat tapi tak mampu beli...aku nak buat terapi jiwa...........
2 comments:
Notice tak kak, bila kita tgh stress/tension, others seems to add to it...
Yeah go for window retail therapy...
Saya tak suka SI, sbb lamabt nak start & stop..I just send them PD cheque byk2 he..he..he
Fadz,
sampai ari ni ni pun depa tak email/tipon gak any perkembangan...huaaaaa..or pegawai bank tak reti guna email????or depa tak reti tekan no tipon???...kena import depa mai sini ...tengok cara bank officer sini buat keja..dgn senyumnya (tak yah dok pakai button batch dgn tag suruh senyum)...dgn ramah tamahya...and the best part of all very efficient...karang cakap cam ni...marrraah le plak....ni nak bagi pantun sikit pada bank officer yang terbaca blog ni " tak tumbuh tak melata...tak sungguh org tak kata"....
Post a Comment