Saturday, October 20, 2012

Hari Bz Sedunia

Dah hampir sebulan En Hubby kat Oz. Bermakna hampir sebulan gak la semua urusan jatuh diatas batu jemala aku. Addoiii...letihnya .... Aku rasa jarak umah ngan ofice yang more than 30 minutes menambahkan lagi tahap kepenatan aku ni. Itu belum lagi diambil kira faktor usia. Menguruskan anak anak yang berada di 3 peringkat yg berbeza (sekolah menengah, rendah & tadika) amatlah meletihkan. Menguruskan teratak aku ni pun dah rasa macam nak pensan. Itu belum lagi bab basuh kain, lipat kain, gosok kain. Bab kerja pejabat pun dah buat aku loya....

Hari ni adalah contoh hari bz sedunia. Pukul 5 pagi tadi aku dah bangun untuk marking kertas Quiz bebudak. Dapatlah marking separuh class. Ada lagi 3 class and 2 codes (4 classes) menunggu untuk dimark. Baru kejap tadi aku dah selesai buat breakfast kat bebudak. Kejap lagi pukul 8 pagi aku kena hantar Abg Ngah tuition. Then bergegas ke pasar. Balik tu aku kena rush untuk masak coz pukul 11.30 nak kena hantar Abg Long tuition. Pukul 12.00 t/hari ambik Abg Ngah dari tempat tuition. Pukul 12.30 t/hari kena bawa Nina pegi make-up and buat rambut coz petang ni dia ada concert. Pukul 1.30, aku kena pegi ambik Abg Long dari tempat tuition and juga Nina untuk balik lunch. Lepas zohor, around 2.30 aku kena  hantar Nina ke concert. Nina akan perform 2 acara, nasyid and menari Hindi. Dia dah beberapa kali pesan kat aku yang aku mesti tunggu sampai abis concert coz selama ni aku tak pernah dapat hadir masa sessi rehersal. Nampaknya aku akan berada di tempat concert sampailah pukul 8.00 malam ni. In between pasti aku terpaksa drive balik umah untuk beli dinner kat Abang Long and Abang Ngah.

Muga Allah bagi aku kekuatan....Penatnya jadi ibu tunggol........

No comments: