Tuesday, January 25, 2011

Hari Letih Sedunia


Hari ni bangun kul 3.30 am. Buat kerja PhD sikit. Then kul 6.30 am pegi kerja till 2.30 pm. Macam nak pensan rasanya. Hari ni first day start kerja lepas lama bercuti. Kerja PTD kat sekolah cam ni lah. Sekolah cuti, PTD pun cuti. Tapi before sekolah buka PTD kerja long hours (spring-clean the school). This week everyday kerja 6.30am - 2.30 pm. Sekarang ni tengah tunggu waktu asar, saja update blog, kalau pergi baring harus saya tertidor ....
Apa yang saya cuci ari ni?? Banyak. Saya cuci 2 big students' toilets , 1 bathroom (kat sekolah sini ada bathroom cam kat hotel gitu),1 music room, 2 big classrooms and 1 small office and 1 small store. Cuci masa spring-clean ni kena buat all the details such as kena cuci tingkap, buang sarang labah, lap meja and all the furniture, cuci kipas, vacuum all carpets and mop lantai. Memang banyak kerja and letih amat.
Bab cuci mencuci ni memang dah expert lah semenjak dua menjak dok kat Ostolia ni. Yang tak pandai pandai lagi, bab research. Walaupun kerap juga lah , sambil sambil dok mop lantai tu otak asyik dok pikir about my research. In fact, my headcleaner pernah tegur, saya jarang bercakap waktu bekerja and nampak mcm saya berfikir ketika cuci toilet. Yang dia tak tau , saya bukannya berfikir mcm mana nak cuci toilet, saya berfikir about my study le. Sebab tu saya jarang involve ngan adengan sembang sembang. Dia plak ingat , saya ni rajin kerja and tak reti curi tulang...wakaka...
Ok lah , dah azan asar . Nak sembahyang asar, then nak tengok cd cerita hantu ngan Nina untuk avoid dari tertidur.. Bukan apa, mak saya pesan, org pompuan tak elok tidur siang......cuma dijamin malam nanti awal lagi saya akan zzzzzzz......

No comments: