Thursday, June 23, 2011

Untuk yang istimewa..

Sejak dia mendaftar diri menjadi sebahagian dari keluarga kami, aku tidak pernah menganggap dia sebagai ipar. Bagi aku, dia dah jadi mcm adik aku. Dia seorang yang baik atau mungkin juga aku kakak ipar yg tak banyak songe heeeee...


Terkini, dia telah didiagnose mengidap dermatofibrosarcoma protuberans, sejenis cancer yang amat jarang dihidapi. Hanya +- 400 kes setahun world-wide and dia kini termasuk dlm statistsik tersebut. Aku dapat rasakan beban yg ditanggung. Tambahan pula dia juga berada didalam "tongkang PhD" macam aku, cuma tongkang kami berada di benua yang berbeza.


Another 2 weeks dia akan melalui surgery. Langkah pertama yg perlu dihadapi untuk melawan cancer tersebut. Aku hanya mampu berdoa dari jauh agar Allah memberikan kekuatan kepadanya untuk menghadapi segala dugaan . Aku juga berdoa agar Allah memudahkan dan melapangkan segala laluan buat dia dan keluarganya. Walaupun aku tak mampu nak bagi wang ringgit tapi aku yakin dgn kekuatan doa.


Just remember, you are not alone. Be strong and all the family members are with you to fight this cancer. Your case will be in our daily doa. Yakinlah Allah itu Maha Mendengar dan Maha Pengasih......

2 comments:

mamacrocs said...

No words to describe but have to remain strong as nuk nuk always teguh, tegap and perkasa biarpun dalam hati tuhan saja yang tau...anyway thanksss

Anonymous said...

TQ Chik. Doa yang terbaik, demi utk Tisyam. Dia masih kecik dan perlukan amin.