Saturday, January 2, 2016

Kekalutan dah bermula

Bahang kekalutan telah pun dirasa. Yesterday 1 hb Jan 2016 pergi hantar abang long balik ke kampus. Abang Long kena balik awal sebab hari ini (2 Jan 2016) mama kena pergi uruskan registration & pembayaran yuran sekolah Nina. Hal2 yuran, registration  & buku tulis untuk abang ngah dah pun disettlekan on 30th Dec 2015. 

Kos persiapan untuk kembali ke sekolah + yuran makin terasa. Yuran PIBG pun dah RM 50. Itu pun for 2016, Papa dah announced langkah berjimat cermat dan menguatkuasakan sistem perbelanjaan berhemah. Mama telah di warn awal2 lagi untuk beli apa yang perlu jer. Yang bole pakai lagi such as beg sekolah guna yang lama. So abang ngah still guna beg lama tapi rayuan Nina untuk dapat beg baru ( beg lama dia koyak sikit) di luluskan oleh Papa. Beg lama Nina + baju sekolah Nina & abang ngah telah kami sedekahkan kepada yang berminat. 

Satu lagi kekalutan adalah untuk menghantar & mengambil Nina & abang Ngah dari sekolah. Abang Ngah start sessi pagi & driver bus cakap dia akan hantar Abang Ngah kalau rela untuk bertolak seawal 6.20 pagi & beliau tidak dapat mengambil Abang ngah sebab malas nak deal ngan jalan yang jem masa t/hari.  Adusss.... kesian le plak abang ngah nak pergi sekolah seawal tu. Di pendekkan cerita this year kami kena jadi driver hantar & ambil anak2 dari sekolah. Memang akan kalut laa bila semester bermula nanti.

Tetiba hati merasa rindu yang amat sangat dengan  cara kehidupan especially schooling system kat Ostolia. 

No comments: