Tuesday, August 13, 2013

Aidilfitri 2013

Di pagi raya


I want to be a fairy

My old friends

We share the same date

Alhamdulillah malam raya tu dr benarkan adik balik. Dia dah tak demam tapi badan still letih and sel darah putih still very low. Tengok gambar dia di pagi raya tu pun dah nampak betapa letihnya dia. Anyway, dia happy bole balik raya kat umah although dia baring je almost half of the day. Petang baru ikut saya &hubby jalan jalan.

Second hari raya, birthday Nina. Dia nak juga buat majlis untuk dia. Dalam kelamkabut dapat la juga hidangkan bihun sup, nasi dagang, biskut raya and durian for all tetamu. Pepagi lagi Nina dah cakap, "mama today I want to be a fairy". At first tu saya pujuk gak suruh dia pakai jubah baru dia, tapi tak jalan. Bila dia asyik ikut bontot saya and stresskan yang hari ni dia jadi Tinker Bell, saya pun dah serabut satu macam (bnyk keja last minute nak kena buat oooo...), finally saya pun cakap "yes, you can jadi Tinker Bell". Punyalah dia syok. As usual dia tak kekok pun bila org lain dtg semua pakai baju raya. Addoiii....

Raya ke4, kenkawan sekolah menengah saya nak buat small reunion. Kebetulan plak raya ke4 tu (11 August) my birthday. Kita orang buat potluck kat banglo one of our friends. Happy sangat jumpa kenkawan yang almost all dah berjaya dalam kerjaya memasing.  Kami membesar bersama di Sains Kedah. For five years makan nasi dari kawah yang sama. Alhamdulillah, semua tak sombong and tak berubah.  Saya happy coz mereka semua berjawatan tinggi di corporate sector tapi masih sudi bertanya khabar & berborak dengan saya. Ada yang masa zaman sekolah, tak la rapat sangat dengan saya (geng lain lain- maklumlah budak budak) tapi sekarang ni very friendly. Dalam ramai ramai tu hanya ada seorang saja yang satu patah perkataan pun tak keluar dari mulut beliau. Not even memberi salam or just a simple hai /hello..Anyway saya still hormat dia as kawan lama....donia donia...

Monday, I am back on the track. Bawa Abang Ngah ke KMC (follow up). Sel darah putih still tak mencecah target. Friday ni kena buat another blood test. As for myself, sibuk nak menyiapkan soalan for final exam January 2014. Hari ni pun saya mengadap komputer dari pukul 5 pagi. Esok ada brief meeting for that particular subject and Thursday ada vetting session. Mohon Allah memberi ilham untuk saya dan memberi kekuatan untuk menyudahkan kerja sebelum subuh esok.....hu hu hu...

No comments: