Saturday, August 3, 2013

Hilang selera makan

source: google



My common problem during fasting month. Tak lalu makan. First week puasa tahan lagi, then as days passed by masalah ni makin mencengkam jiwa. Almost everyday saya memasak for my family. En Hubby tak berapa minat makan makanan beli. Diaorang ok je makan masa berbuka and sahur. Saya sorang lah yang terkulat kulat nengok makanan yang terhidang.

 Last week tiap kali lepas jemaah Asar kat masjid En Hubby bawa balik bubur lambuk/kanji. Itulah yang saya makan untuk berbuka and sahur. Ada ke sudah nak makan bubur lambuk je. Then dia beli satay. Saya hanya makan nasi impit & kuah kacang je. Yesterday dia beli double cheese burger (McDonald). Itu lah yang saya makan. 

Patutnya berat badan saya dah turun bagai nak rak la kannn. Tapi idak lah juga. Agaknya ni antara masalah  dalam meniti usia senja. Saya idak la risau sangat sebab selalunya lepas raya mood makan datang balik and sometimes amat merbahaya. Macam gambar yang kat atas tu.

No comments: